maandag 17 augustus 2015

Blog Mission Statement

Source: Muppets Facebook page
 
 

Was ik op vakantie, zie ik opeens een mailtje van Google dat er iets verandert in het cookiebeleid! O o. Gelukkig was er niet zo veel aan de hand, maar voor lezers is er toch een "lastiger" stapje bij gekomen. Bij iedere blog die je nu voor het eerst langskomt moet je Google toestaan dat je de cookies accepteert.
 
En dat is alles. Lastig dat dat telkens nu oppiept, maar goed niks aan te doen.
 
De meeste bloggers, en ik ook, hebben iets aan advertenties op hun blog staan.
 
Dat Google dit nu zo doet vond ik een mooie gelegenheid om uit te leggen waarom ik advertenties van Google AdSense gebruik op zowel mijn blog als bij mijn YouTube kanaal.
 
Elke eurocent die ik verdien (het gaat echt niet hard) stop ik weer terug in de haakcommunity. Van het geld dat ik verdien koop ik garens, haaknaalden of andere spullen die ik voor het ontwerpen van mijn patronen en mijn Etsy shop nodig heb.
 
Dus klik je op mijn blog of kijk je een YouTube filmpje, of koop je een patroon van mij dan kun je er zeker van zijn dat dat geld bijvoorbeeld in een handgemaakte haaknaald van een leuke Etsy verkoper of een heerlijk wolletje wordt gestopt dat weer een nieuw ontwerp wordt!
 
Dat betekent dat alles weer teruggaat naar jullie, de lezers!

xx
Barbara
 
~~~~
While on vacation Google e-mailed me. About the new cookie banner and rules. O dear. I couldn't dive into it while I was away so I am still contemplating which kind of app to use for the new cookie thing.
But Google did something to help us bloggers: they've put a banner on top of each blog and well, you have to click "I agree".
 
It is a little bit inconvenient, but I get it.
Lots of bloggers have Google AdSense adverts running and it is just plain polite to let the readers know about it.
 
I have them too.
 
And I thought this whole new cookie-thing would be a great opportunity to share why I use Google AdSense on both my blog and on my YouTube channel.
 
Every penny I make goes back into the crochet community. I teach part-time and do not have a lot of reserve money. I earn a little bit with each click and view.
 
Every once in a while I get a bit of money from Google and I make sure I buy new yarn for new designs, or buy an handmade hook by an indie designer or buy something I really need for my blog or Etsy shop!
 
All of my earnings, being it from Google or from my pattern sales or my YouTube channel goes back into something I will write about or discuss on this little blog!
 
xx
Barbara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx