zondag 31 mei 2015

My Garden ~ May/June












Bijna alles is geplant en met het "vruchtbare weer" van vandaag denk ik dat de plantjes de komende week een groeispurt gaan hebben. Ik hoop het! De bakken staan vol, alles is heerlijk groen en iedere avond zet ik braaf nog even een potje op de kleinste plantjes zodat de veelvraten in de tuin (lees: de slakken) er niks mee kunnen doen.
 
Van de week heb ik snijboontjes (die heb ik voorgezaaid voor het eerst en dat is goed gegaan), andijvie, spinazie, rucola, pompoen en de patisson uitgeplant. Ik ben zo nieuwsgierig of het goed gaat de komende tijd en hoeveel ze gaan produceren.
 
De laatste plantjes zijn gezaaid (wat theekruiden en bieslook en nieuwe munt) maar ik kon het niet laten om nog wat zaadjes te bestellen zoals chinese radijs. Bij de Zadenier hebben ze wat vreemdere soorten groenten en bladgroenten en ik vond het leuk om wat speciaals te proberen. Superleuk ziet zo'n radijsje er uit toch? En ik ben benieuwd of hij lekker smaakt.
 
De voortuin is nu bijna leeg dankzij een tuinman die vanochtend in alle vroegte de moeilijkste struike er uit heeft gehaald. Deze week ga ik dan paaltjes in de grond zetten en een hek vastmaken. Dan kan de wintermoestuin ingericht worden!

Zo spannend allemaal!
 
Ik ben supernieuwsgierig wat er dit jaar gaat gebeuren met alle plantjes.... Ieder jaar een beetje beter maar de leercurve is steil, heel steil!

xx
Barbara

~~~~~~~~

Almost every vegetable has been put in their intended space and since it is raining like cats and dogs today I think everything will grow nicely in the upcoming week. I do hope so! My beds are full, there is green everywhere and every night I put a glass jar or cloche over the tiniest of plants in the hope it will not disappear into a slug stomach.

This week I planted the climbing beans, artichok, lettuce, spinach, pumpkin and patisson. I am very curious if they will grow lots of veggies!

With the last plants sown/planted in the back yard I have a little bit of space left and I ordered some radish species that I had never heard of. Chinese radish, doesn't it look exciting? I hope they will taste good!

The front yard has been emptied by a gardener this morning and I hope to put in a fence this week. That will be the start of designing our winter edible garden!

I find it terribly exciting, I've learned so much! I cannot wait to show you pics of flowering veggie plants :)

xx
Barbara
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx