donderdag 11 september 2014

Time flies!




When I started this blog Geert was only starting to attend Kindergarten and Kathelijne was just a toddler. Life was hectic and the days were very very full with taking care of the kids, home and work. I was a lot in survival mode.

The funny thing I just can't remember exactly how these days felt as life is now so much different!

Both kids sleep all night (yay!), they have a few friends in the neighbourhood and play a lot outside. As in hours. I love it that they are both playful, openhearted and social! Geert is now a real schoolkid and is learning to read. Kathelijne is in her last year of pre-K and counts the days until she goes to the same school as Geert for Kindergarten.

Two years ago they were complete admirers of their mommy and daddy. Now they are both strongheaded that they say "No!" and "I want to decide" haha!

The whole kid experience is one of ups and downs, that is one thing I definately learned over the years, but I wouldn't want to miss them.

Boy. Time flies.

Toen ik deze blog startte was Geert net begonnen in de kleuterklas en was Kathelijne net aan een peuter. Het leven was hectisch en de dagen waren volgestouwd met zorgen voor de kids, het huis en werk. Ik was toen heel veel aan het overleven.

Het grappige is dat ik me nu (gelukkig) niet meer zo voor de geest kan halen hoe deze dagen voelden, want het is nu zo anders!

Beide kinderen slapen de hele nacht (yay!), ze hebben vriendjes hier in de buurt en spelen heel veel buiten. Als in uren. Ik vind het zo mooi om te zien dat ze speels, open en sociaal zijn. Geert is nu begonnen in groep 3 en begint al echt te lezen. Kathelijne is in haar laatste maanden peuterspeelzaal en ze telt al af tot ze naar dezelfde school gaat als Geert voor de kleuterklas.

Twee jaar geleden waren wij nog heel erg hip als mama en papa. Nu zijn ze allebei lekker koppig en zeggen ze "Nee!" of "Ik wil de baas zijn!"

Het hele kindergebeuren is er eentje van ups en downs, dat is wel iets dat ik geleerd heb de afgelopen jaren, maar ik zou het voor geen goud willen missen.

Man. Wat gaat het hard, de tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx