dinsdag 22 april 2014

Project Edible Garden!


O how my heart jumps with joy!
Our garden is turning into a vegetable/herb/flower garden!
Sunday a week ago my dear hubby and me contructed two raised beds for vegetables. One is already occupied with lettuce, beet, radish, carrots and broad beans. The other is waited to be filled (which should happen this weekend if I have time).
Yesterday I went for a trip to the large garden center near by and got home with some bamboo sticks for our future tomatoes,cucumbers and stalk beans, a fig bush, a nice clematis, some perennial herbs and new strawberry plants. 
I put the perennial herbs in my herb raised bed, mint in a pot, strawberries in a nice high pot (shoo slugs!) and the new fig in a nice big container.
It feels absolutely great to get a garden with a "purpose". It contains life and food. I am probably a bit too optimistic and a bit of a newbie when it comes to gardening, but I really really hope to get fresh fruit and vegetables from our own ground. 
To be continued! Any tips are extremely welcome!

Wat ben ik blij blij blij! 
Onze tuin verandert langzaam in een groente/kruiden/bloementuin!
Vorige week zondag hebben de Man en ik een uurtje hard geknutseld en waren mijn moestuinbakken in een wip klaar. Eentje er van is al gevuld met sla, snijbiet, radijsjes, wortel en tuinboon. De ander ligt rustig te wachten om netjes neergezet te worden maar ik hoop dat dat komend weekend geklaard is.
Gisteren ben ik een trip gaan maken naar de grote Intratuin hier in de buurt en kwam ik thuis met meerjarige kruiden, doordragende aardbeien, een vijg, clematis en allerhande bamboestokken voor onze toekomstige slabonen, komkommer en tomaat. Ik heb heerlijk al een groot deel in de border en potten gezet. Zo'n fijn gezicht. Een tuin met een "functie". Hij geeft leven en voeding.
Ik denk dat ik een beetje te optimistisch ben en het is nog maar de eerste keer dat ik moestuinier, maar ik hoop dat we tegen Augustus lekker wat kunnen oogsten van onze eigen grond.
Wordt vervolgd! Alle tips zijn welkom!

2 opmerkingen:

  1. Your garden is coming nicely!! I am also a beginner in gardening. It is a lot of hardwork. But, you know , a great and exciting place for kids to learn and for us as well. Every new bud, flower and then fruit brings new joy and curiosity:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Preeti! It is a lot to learn isn't it? I completely agree with you it is a great thing to learn stuff about growing and harvesting. The kids are definately into it :)

      Verwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx