zondag 23 maart 2014

Homemade, HomeBrewed, HomeGrown?



 






We got in the homemade-with-your-own-hands swing this weekend.
We made no-knead-bread, apple crumble pie and pasta salad.
I always feel extra proud of myself after making something from scratch, and it always tastes good (I do have quite a few "fails" but most of the time I get succes with new recipes!)

After thinking long and hard, but getting quite enthusiastic about the whole idea of making a small edible garden. I mulled it over and started organizing the garden in my head after flipping through "The edible garden" and "The complete book of Herbs and Herb gardening". I am excited!
Luckily, hubby thinks it is a good plan and he is very willing to pull out the old shrubbery from our backyard. The square metre (a bit more) at the back has been bare for two-three years so it is time to do something with it! I am planning on growing some vegetables in the soil, some vertical gardening, more bee-attracting flowers and some herbs in the part of the garden closer to the house. And we are getting a mini pond!

Gosh. It is all so exciting! But first things first, this week I am going to put some seeds in little pots and my little greenhouse.
I hope you had a great weekend!

Wat waren we lekker met de eigen handen bezig dit weekend.
Lekker kneed-mij-niet brood gemaakt (supersimpel maar o zo lekker), appelkruimeltaart en heerlijke pastasalade.
Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar het is altijd een gevoel van trots als je iets van niets maakt en het ook nog eens lekker smaakt! (natuurlijk faalt er wel eens wat maar gelukkig lukt het best wel vaak de eerste keer!)

En na heel lang denken en superenthousiast raken van het hele idee, gaan we voor een eetbare tuin. Ik heb er lang over lopen malen en was al bezig met het inrichten van ons braakliggende stukje achter in de tuin. Ik kocht "De Eetbare Tuin" en "Het complete boek over kruiden en kruiden kweken". Ik ben helemaal om!
Gelukkig vind de man het ook een superidee en is hij zeer gewillig om voor het nieuwe idee de oude struiken uit de tuin te halen. Als het allemaal opgemeten is, denk ik dat we een stuk van 1.5 x 1.5 meter hebben waar we leuke dingen mee kunnen doen. Wat meer richting het huis is een perfect plekje voor keukenkruiden. Achter in de tuin komen dan wat groenten in de grond en gaan we ook wat vertical tuinieren. Ik wil het wel proberen simpel te houden en goedkoop, dus vandaag heb ik wat zaden alvast gehaald. We willen vooral groenten, kruiden en vooral bloemen voor de bijen en vlinders!
En daarnaast ga ik ook een speciekuipvijver neerzetten!

Wat een heerlijk gevoel krijg je hiervan. Lekker nieuwe ideeen uitvoeren! Maar deze week eerst maar eens starten met het zaadjes stoppen in mijn minikasje en wat losse potjes en deze achter glas zetten. Klein beginnen!
Ik hoop dat jullie een super weekend hebben gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx